Senaste nytt från styrelsen

Hej alla medlemmar i Nordmalings BHK

Igår 16/11 hade vi styrelsemöte och vi vill informera er om lite som kommer ske i dessa tider gällande Covid-19 och inför ett årsmöte som står på tur inom kort.

Enligt SBK samt kontakt med ÖND rekommenderas endast digitala möten då alla skall ha möjlighet att vilja/våga deltaga vid årsmöte i dessa tider se bifogad länk till SBK  här: och bifogad länk till SKK här:

Vi i styrelsen i NBHK har diskuterat olika alternativ och i dagsläget kommer vi försöka att genomföra ett fysiskt årsmöte med tillgång till att kunna deltaga digitalt också för de som inte vill/vågar/har möjlighet att deltaga fysiskt. Vi tittar just nu på olika alternativ till stor lokal för att kunna Corona säkra mötet, det kommer innebära en hel del av oss alla som tex:

• Fasta platser utspritt
  • Vi behöver få in en anmälan på hur du som medlem vill deltaga.
  • Vi har beslutat i styrelsen att det kommer att vara en dold röstning så att ev. röstningar blir på lika villkor för alla.
  • Ingen fika kommer finnas att erbjudas.
  • Avtackningar och utmärkelser kommer att nämnas men delges via post.
  • Styrelsen tog även beslut på att Nordmalingskannan uteblir i år med hänvisning till Covid-19 och alla grenar har ej haft tävlingar etc.

Detta va några av de punkter som vi i styrelsen har beslutat samt diskuterat om. Vi kommer att ha nästa styrelsemöte 14/12 och vi ser gärna att om du som medlem mejlar till oss senast 11/12 om du har funderingar/frågor samt hur just du som medlem väljer att deltaga vid årsmötet 23/2 2021. Enligt SKK se länk ovan finns även ett alternativ att skjuta upp årsmötet 2021 till 2022 som alternativ och kom gärna med synpunkter till det i ditt mejl till oss. Du som medlem kanske ser det som bästa alternativ just i dessa tider. Skicka ditt mejl till sekreterare här:

Vi vill även trycka extra för det brev som valberedningen har skickat ut till alla medlemmar med vikten på att du tar eget ansvar att aktivt inkomma med förslag till nominering på person som skulle vilja sitta i styrelsen för NBHK och det skall vara styrelsen tillhanda senast 15/12 som ni mejlar till sekreterare här:

Detta va lite viktig information till dig som medlem i Nordmalings BHK och styrelsen vill reservera sig för att regler och riktlinjer kan komma att ändras med kort varsel då vi följer utveckling med reservationer noga och hoppas att alla har förståelse för det. Vi måste alla hjälpas åt i dessa tider att bromsa denna pandemi.

Sist men inte minst vill styrelsen även meddela att all verksamhet inom NBHK ställs in året ut.

Med vänliga hälsningar styrelsen.

//vid tangenterna Linda Landby Vice ordförande.