Rallylydnad 15-16/8 2020 officiell tävling

NORDMALINGS BHK Inbjuder till OFFICIELL RALLYLYDNADSTÄVLING 15-16/8– 2020

VIKTIG INFO: Under rådande situation i landet gällande Covid-19 kommer vi att följa FHM restriktioner. Detta innebär att kommer det nya direktiv kommer vi att följa dessa.

• Vi förutsätter att du som tävlande också tar eget ansvar och avstår tävlande ifall du har det minsta symtom som feber, hosta, nysningar eller halsont.
  • Skulle NI som tävlande insjukna efter sista anmälningsdag och meddelar arrangör detta återbetalas anmälningsavgiften.
  • Tillhör du riskgrupp, är över 70 år avråder vi att delta på tävlingen.
  • Tävlingen är öppen för alla men bör hållas inom regional prägel, enligt senaste nytt från SKK vad som gäller just nu kan du läsa om mera här.

För att hålla max 50 personer på tävlingsplatsen gäller följande:

• Endast en person per ekipage, (Skulle detta innebära problem för någon tävlande ex avsaknad av körkort och behöver medföljande chaufför etc kontakta oss innan.)
  • Ingen publik eller medföljare kan accepteras, (kan ändras på själva tävlingsdagen ifall vi ser att vi inte är så många på plats) detta beslut tas under själva tävlingsdagen
  • Bilar parkeras på utmärkta platser.
  • Eget fika tas med.
  • Hur upplägget under tävlingsdagen gällande banvandringar etc kommer att se ut förtydligar vi i PM:et.

Plats: Klubbstugan Olofsfors, Nordmaling
Domare: Linda Landby
Underlag: Gräs (grus om det skulle behövas)

Klasser:

Lördag 2 x NKL, 2xAKL
Söndag 2 x FKL, 2xMKL

Anmälan sker via SBKtavling senast 25/7. Inga efteranmälningar.

• Glöm ej att fylla i hundens mankhöjd i sbktavling.
  • Ev dispenser skall vara arrangör tillhanda senast sista anmälningsdag.
  • Max 40 starter / dag.
  • Vid större antal anmälningar kommer lottning att ske.
  • Klubben ligger i närheten av skjutbana så skott kan förekomma.
  • För info och frågor: Iren Olofsson 070-379 49 33 eller säkrast via mail: Iren Olofsson

Länk till sbk-tävling anmälan lördag hittar du här

Länk till sbk-tävling anmälan söndag hittar du här