…och vinnaren är…

Vad är väl en Oscarsgala jämfört med Nordmalings brukshundklubbs årliga utdelande av vandringspriser? Årets brukshund, årets agilityhund, årets lydnadshund, årets… Nu står det klart vilka ekipage som kammade hem priserna för år 2016!

Och här är vinnarna:

IMG_4048Agility: Linn Jonsson med Isa

Rallylydnad: Iren Olofsson med Axa

Lydnad: Nina Viklund med Joshua

Bruks: Linda Olofsson med Bonus

Utställning: Renée Höglander med Lillstintans Quantum Satis

Årets rookie: Ulrika Alm med Sagolands Fashion Diva

Vandringspris Cinderella Lovehouse för bästa jakthund: Gunilla Eriksson med Izze

Joshua rutanÅrets ekipage: Nina Viklund med Joshua.
Motivering: Ett fantastiskt ekipage som under året utvecklats otroligt mycket tillsammans. Nina ser sin hunds fel och brister som en utmaning inte som en belastning och utvecklar hunden utefter den tid de tar att komma rätt i alla moment. Joshua har från att ha varit en något osäker hund på lydnadsplan utvecklats till att tåla störningar och nya tävlingsarenor. De är så härligt att se hur dessa två har utvecklats tillsammans under hösten 2016. De har på ett fint sätt tagit sig igenom lk 3 och siktar nu mot class 3. Nina är otroligt inspirerande att träna tillsammans med. Alltid glad, trevlig och vill sina träningskompisar det bästa.Hon är alltid väl genomtänkt i sin träning, delar gärna med sig av sin kunskap men är en lika stor lyssnare. Hon ser till NBHK:s rykte som en trevlig hundklubb och att klubben ska vara öppen för alla. Nina är alltså en helt fantastisk träningskamrat.