Lyckat KM och hundraårsfirande

Ett fyrfaldigt leve! Onsdagskvällen på klubben fylldes av skoj och allvar, tårta och hurrarop. och nu är klubbmästare utsedda i agility, lydnad och rallylydnad!

Allvaret bestod av att medlemmar tävlade om titeln som klubbmästare i lydnad, agility och rallylydnad. Det var många som kämpade på, och till slut stod det klart vilka som erövrat titlarna. Samtidigt passade vi på att fira att Svenska brukshundklubben fyller 100 år, med fina och goda tårtor och gemensamt hurrande för klubben. Två skojklasser uppskattades av alla. Bland annat fick hundarna leta leksaker och godbitar i en ruta där föraren fick göra vad de kunde för att få hundarna att hämta grejer utan att själva gå in i rutan. Många gick också den tipspromenad som innehöll frågor om Brukshundklubbens långa historia.

Vinnare av tipspromenad: Erika Hallestig
Vinnare av skojklass terrängbana: Veronica Edin
Vinnare av skojklass apportera grejer: Alla våra hundar, som tyckte att detta var kvällens höjdpunkt!

Resultat KM

Agility: