Kurs i vardagslydnad

Vardagslydnad är det som gör att hunden fungera i vardagen och i dagens samhälle. Kursens huvudsakliga målsättning är utveckla en god kontakt samt relation mellan hundägare och hund samt hur du som hundägare kan agera för att förstärka ett önskat beteende och hindra felaktigt beteende hos hunden. Det mer specifika innehållet i kursen är både teoretiska genomgångar och praktiska övningar i hundmöten, inkallning, hantering, miljöträning, sitt, ligg och därutöver fylls den på utifrån kursdeltagarnas behov och önskemål. Viktigt att ta med mjukt godis och leksak till hunden vid kurstillfällena.

Kursstart: Måndag den 4 mars kl. 12.00-14.00

Antal träffar: 5 gånger, övriga datum bestäms vid första kurstillfället med kursen kommer bara genomföras på dagtid kl. 12.00-14.00.

Deltagare: Minst 4 och max 5 deltagare.

Kostnad: 600 kr och 400 kr för ungdomar upp till 15 år.

Kurslitteratur: BÄST VAR-DAG av Maria Brandel & Siv Svendsen. Finns att köpa vid första kurstillfället för 250 kr.

Medlem: Ange medlemsnummer eller ny medlem NBHK.

Ålder på hunden: Från 7 månader.

Grundkrav: Din hund ska vara vaccinerad mot valpsjuka och vaccinationen måste vara minst fjorton dagar gammal. Medlemskap i Nordmaling Brukshundklubb krävs.(Medlemsskapet behöver inte lösas innan din plats på kursen är bekräftad.)

Anmälan:  https://www.studieframjandet.se/vasterbottens-lan/gustav-arrangemang/kurser/2024/mars/vardagslydnad/