Kurs i hundutställning och hundens anatomi.

Kursen är en grundkurs för dig som vill lära dig visa din hund på utställning. Fokus under kursen kommer att vara både förarens och hundens glädje samt attityd i utställningsringen.  Kursen kommer bla. att innehålla moment som rörelser, uppställning, hantering, tandvisning, handling, anatomi, anmälan, klasser, regler och klädsel. Viktigt att ta med mjukt godis och leksak till hunden vid kurstillfällena.

Kursstart
: Onsdag den 16 mars kl. 18.30

Antal träffar: 4 gånger

Anmälan via länk.https://www.studieframjandet.se/vasterbottens-lan/gustav-arrangemang/kurser/2022/mars/hundutstallning-och-hundens-anatomi/

Deltagare: minst 3 max 4

Kostnad: 400 kr.

Ålder på hunden: Från 4 månader.

Grundkrav: Din hund ska vara vaccinerad mot valpsjuka och vaccinationen måste vara minst fjorton dagar gammal. Föraren ska vara medlem i Nordmalings Brukshundklubb.

Sista anmälningsdag: 13 mars.

Instruktör: Erica Carlsson som är utbildad allmänlydnadsinstruktör och har stor erfarenhet av utställningar. Erica är även utbildad ringsekreterare, certifierad arrangör av officiella utställningar samt utbildad i anatomi samt bedömning via SKK.

Medlem: Ange medlemsnummer eller ny medlem NBHK.