Om marknaden

Kan du hjälpa till på Nordmalings marknad 17-18 juli 2020?

Nordmalings marknad går alltid av stapeln v. 29.  Under fredag och lördag kommer ca 150 knallare att ställa ut sina varor. Marknaden besöks årligen av minst 15.000 personer. Under dessa två dagar ansvarar Nordmalings brukshundklubb för att bemanna tivolits biljett- och lotteri försäljning. För att klara den uppgiften så ställer klubbens medlemmar upp för biljett- och lotteri försäljningspassen, eldragning till marknadsstånden och nattvakter.

Varför gör vi då detta? Klubbens förtjänst för detta arbete går oavkortat går in i vår budget och verksamhet. Klubben har många drömmar som skulle var kul att förverkliga och då behövs pengar.

Kan du tänka dig att hjälpa till några timmar under fredag eller lördag? Vi behöver vara många för att klara detta! Planera därför redan nu in dessa datum i din almanacka.

Om du redan nu vet om att du kan hjälpa till, så hör av dig till Lena Edström 070-669 40 88.

Tack på förhand för din hjälp!