Hundens dag

Hundens dag – ett perfekt tillfälle att göra reklam för vår fina brukshundklubb! I strålande sol var vi ett helt gäng med NBHK:are som riggat upp för aktiviteter utanför Djurens värld i Nordmaling.

IMG_2426Får man klappa hunden? Javisst får du det, men det är väldigt bra att du frågar först! Att lära ut hur man umgås med hundar är en av Brukshundklubbens uppgifter, och nånting som vi fick tillfälle att göra när såväl barn som vuxna kom och besökte oss på Hundens dag i Nordmaling. Med oss hade vi inte bara våra hundar, utan även utrustning för såväl rallylydnad och agility som lydnad.  Mest publikvänligt var kanske agilityn, där bland annat Bitte och Look fick många att fascineras av kombinationen av fart, glädje och kontroll. Även rallylydnad och lydnad visades upp, och alla som ville fick klappa och gosa med våra klappvänliga hundar. Alla fina bilder är tagna av Linda Landby.

IMG_2280  IMG_2122