Vinterträningen igång – reportage

Äntligen har ridhusträningarna  kommit igång, och fler och fler av våra medlemmar söker sig till ridhuset i Nordmaling på söndagsförmiddagarna. Här kommer en liten rapport från en träning i januari, när kylan utanför gjorde att ridhuset kanske uppskattades mer än vanligt.

Det finns många anledningar till att vara med på våra ridhusträningar;stina_urban_ruta_1

• Man kan hjälpas åt med kluriga saker
  • Man får träffa andra klubbmedlemmar
  • Man får träna i värme trots vinterkylan utanför
  • Man kan träna gruppmoment, som platsliggning
  • Man kan träna olika moment med störningar
  • Man får lära känna nya medlemmar
  • Man kan kika hur andra löser olika saker
  • Man har trevligt!

Träningarna är öppna för alla medlemmar, och man tränar självständigt på det man själv tycker man behöver. Många kommer med valpar och unga hundar, för att miljöträna tillsammans med andra. Andra har kommit längre i sin träning, och moment ur lydnadsklassernas olika delar drillas. När den allmänna träningen är klar tar agility-gänget över, och kånkar in hinder, gungor och tunnlar. Här kommer några bilder från den allmänna träningen den 19 januari. Fotograf var Gunilla Eriksson.

ulrika  stina_urban_ruta_2

nina_joshua  stina_eva_ easton_rutan_1