NOSE WORK

Noseworkgruppen är precis i startgropen och vi har som mål att ge medlemmar möjlighet att introduceras i noseworksens roliga och spännande värld. Sporten kräver varken avancerad eller kostsam utrustning, det går ut på att hund och förare söker efter specifika dofter i olika miljöer. Oavsett om du vill tävla eller träna är NW så är det ett roligt och enkelt sätt att aktivera dej och din hund.Sporten är även relativt ung i Sverige men 2017 blev den officiell gren.

• Vi kommer att erbjuda nybörjare- och fortsättningskurser av cert SNWK NW instruktör.
  • Doftprov
  • Allmänna träningar.
  • KM kommer att anordnas.
  • Nosework är en sport för alla.

Har du frågor och funderingar eller bara är nyfiken på att få veta mera så ta kontakt med någon i Nw-gruppen.

Nw-gruppen består av:

Anicka Fernström sammankallande

Birgitta Karlsson

Linda Widmark

Iren Olofsson

Detta är en gren/aktivitet i samarbete med Svenska Nosework klubbenoch mer information om detta kan du läsa här: