Lydnadstävlingen till ända

Vi hade tur med vädret, och vi hade tur med en massa trevliga ekipage som kämpade sig genom lydnadsprogrammen på årets sista lydnadstävling på Nordmalings brukshundklubb.

Dagen började med banvandring och sedan tävling i klass 2. Tyvärr blev det inga resultat, då ingen av de två tävlande genomförde hela provet. Bättre lycka nästa gång!

I startklass, däremot, hade vi hela 10 startande, och det var många fina resultat och kämpainsatser. Dagens vinnare, Louise Brage med sin tollare Redrivals Wildcard, fick sällskap på prispallen av Johanna Karlsson med sin golden Seasymphony King of the Road och Margareta Markström med sin schäfer Barvatorps Eazy. Både Louise och Johanna fick uppflytt till nästa klass. Alla resultat för tävlingen finns här.lydnad_170917_prispall

Vi som ordnat med tävlingen tackar alla startande för en jättetrevlig dag med mycket god stämning, och önskar er varmt välkomna tillbaks till lydnadstävlingar vid Nordmalings brukshundklubb till våren.

Linda Olofsson, domare
Nina Viklund, tävlingsledare