Hundens vecka under v37

Aktiviteter på Nordmalings brukshundklubb under hundens vecka 37

Måndag 9/9 kl 18.00 Hundmarschen
Då träffas vi på Nordmalings brukshundklubb och går en slinga på ca 5 km tillsammans.
Under slingans gång kommer det att finnas olika stationer med aktivering. Tanken är att vi går 5 km tillsammans och sedan kan man gå 5 km en annan dag själv. Man kan anmäla sig på Svenska brukshundklubbens (SBK) hemsida för att få en pin och diplom. Och där kan man ge
ett valfritt stöd till Cancerfonden. Efter marschen så fikar vi tillsammans i klubbstugan.

Läs mer på SBK:s hemsida https://brukshundklubben.se/utbildning-aktivitet/upp-ochhoppa/hundmarschen/

Stationerna kommer att finnas uppsatta från måndag den 9/9 kl 18.00 och hela veckan så kan man inte gå på måndagen kan man gå själv en annan dag. Information om sträckan och var start kommer att finnas vid klubben på måndag och på Facebook.
VId frågor kontakta Maria Bylund mbylund67@gmail.com alt 070-60 30 262

Tisdag 10/9 Utställningsträning och Nosework kl 19.00
Ringträning vid klubbstugan med Erica Carlsson och prova på NoseWork med Ulrika Falk Wahlberg

Torsdag 12/9 Lydnadstävling
Lydnadstävling, med första start ca 18.00. Kom och titta på ekipage som tävlar i Startklass och Klass 1. Fika finns till försäljning.

Varmt välkomna!